For en del måneder siden fik jeg anbefalet et firma, som udlejer stilladser. Det var en kollega, jeg har, som gav mig deres telefonnummer. Nede i kantinen faldt vi nemlig i snak om, hvor nemt det er at gøre tingene selv – og hvor mange penge man faktisk kan spare ved at gøre tingene selv. Og jeg har det bare sådan, at hvis jeg kan se, at jeg kan spare penge, så tager jeg imod tilbuddet – eller jeg gør tingene selv. Og jeg har igennem tiden virkeligt sparet mange penge. De er så blevet brugt til kloge investeringer i aktier. Mine børn bliver multimillionærer, når jeg dør. Det ved de bare ikke – og det skal de heller ikke have at vide, før mit testamente bliver åbnet.

Så er det nu

Men nu her for noget tid siden, hvor jeg talte med min kollega om, hvordan man bedst får fuget sine ydermure op, fortalte mig, at han havde gjort det arbejde for et par år siden på sit eget hus. Han fortalte mig, at det er et stort arbejde. Det tager tid, men det er meget belønnende, når man ser et godt resultat.

Han fortalte mig også, at det kan betale sig at gøre sådan et stykke arbejde i sammenhæng med hulmursisolering.

Stilladsudlejning

Vi talte en del om priser og materialer, som man skal bruge. Han nævnte adskillige brands for mig. Jeg er af natur lidt på vagt, når jeg hører gode anbefalinger af brandnames. Men han insisterede på et brand til hulmursisoleringen. Og så nævnte han for mig, at jeg kan spare pengene. jeg bruger på at købe materialerne fra det der brand ved at bruge et billigt stillads firma. Jeg spurgte ham, om han kendte et godt firma med stilladsudlejning.

Det gjorde han. Han gav mig telefonnummeret til dem. Han sendte det faktisk til mig med en mail. Han skrev også, at de kan være lidt langsomme til at tage telefonen. Det skyldes kun, at de har travlt og ikke har formået at ansætte folk endnu. Du ved, når tiden er knap. …

Jeg forsøgte at ringe firmaet op. De havde en telefonsvarer på: ”Du har ringet til Stilladsservice. Vent et øjeblik.” Jeg ventede i 3 minutter, og min tålmodighed var ved at løbe af med mig.
Efter 3 minutter lyder det så: ”Du er nummer 1 i køen hos Stilladsservice. Læg ikke på.” Ok. Jeg venter i 3 minutter mere. Så kom der ligesom hul igennem. En stemme siger: Hej, Stilladsservice her. Du taler med mig. Kan jeg hjælpe dig?”

Facadestillads fra PHD tak

Jeg må indrømme, at jeg er lidt i tvivl. Men jeg svarer: ”Ja, det kan du. Jeg har brug for et af jeres stilladser. Jeg skal have fuget ydermurene på mit hus.” Manden, som jeg taler med, stiller mig om til deres ekspert. Han fortæller mig, at jeg bare har brug for et almindeligt, lille facadestillads. Det er ikke besværligt at få sat op. Og hvis jeg ikke kan selv, så gør de det gerne for mig. Jeg tager imod tilbuddet og værdsætter, at de rent faktisk tager telefonen. Det der med chats er ikke mig.