I vores udlejningsbureau har vi i et stykke tid arbejdet ihærdigt på at få flere sommerhuse til udlejning. Vi har lavet en masse beregninger over, hvad folk kan tjene på at leje deres sommerhus ud gennem vores bureau, og på det seneste har vi så været i gang med at få budskabet ud til så mange som muligt.

I et ret stort sommerhusområde tæt ved byen har vi haft temmelig let spil. Udstykningen er af nyere dato, og ved indkørslen til området har hvert sommerhus en postkasse under et halvtag, så der er små 200 postkasser anbragt i en samlet enhed.

Det er nemt for os, når vi vil uddele de foldere, vi har udarbejdet og fået trykt. Så kan en enkelt mand på under en halv time forsyne samtlige postkasser med budskabet, uden at det koster os en krone i porto.

I andre områder med mange sommerhuse bruger vi at sætte flyers fast under vinduesviskerne på de biler, der holder parkeret ved husene. Det er nemlig vores erfaring, at beboerne i husene oftest ikke er hjemme, hvis vi kommer på besøg, enten fordi de er på stranden eller ude at spadsere en tur. Vi bruger i øvrigt vanvittigt mange tryksager, og vi køber i dag alle vores tryksager hos billybest.dk

Vi reklamerer også for os selv ved at lægge stakke med visitkort hos mange handlende. Den slags virker begge veje, fordi den metode henvender sig både til folk, der vil udleje deres sommerhus og til folk, der søger efter et hus, de kan leje. Bare i løbet af den seneste måned har vi fået 18 nye huse “i stalden”.