Jeg driver en lille webshop, hvor jeg sælger mine varer. Det har jeg gjort siden 2008, men det gik meget langsomt med salget de første 2-3 år. Så var jeg til en konference om at sælge mere på nettet, og der stiftede jeg for første gang for alvor bekendtskab med søgeoptimering eller søgemaskineoptimering, som det også kaldes. Taleren var en fyr ved navn Thomas fra firmaet Concept Interest.

Han fik for alvor mine øjne op for, at jeg måtte gøre et eller andet. Men pengene var små, så jeg havde ikke råd til at hyre en professionel. I stedet købte jeg et par bøge rom emnet og satte mig til at studere dem grundigt. Og sikke da en øjenåbner!

Sidetitler, descriptions og links

Jeg lærte en masse nye begreber, og tro mig: Der er mange fagudtryk i søgemaskine optimering 😉 Men jeg fik styr på det meste, og efterhånden som jeg begyndte at ombygge min webshop med bedre sidetitler og den slags, steg mit salg. På bare 3 måneder fordoblede jeg det faktisk. Og nu – et par år sener – lever jeg godt af min lille butik. Og det takket være mit arbejde med at gøre den mere synlig i søgemaskinerne.

Så jo – det kan altså godt anbefales at sætte sig ind i sagerne!